Charles M. Schulz „Fistaszki zebrane 1981-1982”. W tym aspekcie nie dorosnę.

800Tytuł: Fistaszki zebrane 1981-1982
Autor: Charels M. Schulz
Ilość stron: 323
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

 

Fistaszki były ze mną od zawsze. Chociaż byłam jednym z tych dzieciaków, które nigdy nie miały niczego związanego z ulubionymi komiksami. Zwykle czytałam Fistaszki w gazetach codziennych, które kupował mój dziadek. Albo potem w internecie (dużo bardziej potem). Zawsze utożsamiałam się z życiowym niedorajdą, którym w całej serii komiksów był Charlie Brown. Snoopy był dla mnie zbyt „cool”, a cała reszta postaci wydawała mi się zawsze zbyt wyniosłą bandą.

 

W kolejnym już tomie Fistaszków zebranych, tym razem z lat 1981-1982 Schulz zaprezentował dalsze losy wesołej gromady z Charliem Brownem. Choć tutaj mamy sposobność poznać losy takich postaci jak Peppermint Patty, który został świadkiem „cudu z motylem”, śledzimy też życiowy dramat Sally, która zaczęła przybierać na wadze. Dodatkowo Charlie ze swoją drużyną traci boisko baseballowe, a Linus wciąż chce być „słodkim misiaczkiem” Sally. Ponadto Snoopy przeżywa przygody z ptasim zastępem ptasich skautów, a Moly Volley i „Beksa” Boobie  są żądne rewanżu.

 

Nie ma dla mnie sensu oceniać Fistaszki. Dla mnie krótkie historie Schulza są lekkie, przyjemne i cudowne. To jest ten rodzaj książek, z którymi można zaczynać każdy dzień i poprawiać sobie humor.

Dla mnie to powrót do spokojnych i lżejszych czasów, które tak bardzo chciałabym zapamiętać. I przypomina mi się również dziadek, z którym miałam naprawdę dobre stosunki.

Bardzo gorąco polecam Fistaszki wszystkim ludziom, w każdym wieku.

 

A za książkę dziękuję wydawnictwu Nasza Księgarnia.

 

 

Hasacz

Jedna uwaga do wpisu “Charles M. Schulz „Fistaszki zebrane 1981-1982”. W tym aspekcie nie dorosnę.

Skomentuj

