Leigh Bardugo „Crooked Kingdom”. Ktoś tu się usiłuje wkupić w łaski.

22299763Tytuł: Crooked kingdom [ Królestwo kanciarzy ]
Autor: Leigh Bardugo
Ilość stron: [pdf] 319/ PL: 587
Wydawnictwo: Hachette Children’s Group/ MAG

 

Z Leigh Bardugo sytuacja jest trochę skomplikowana. Bo z jednej strony są ludzie, którzy kochają trylogię Grisza razem z Six of Crows. Ale jest też duża część ludzi, którzy nie są w stanie zdzierżyć ani jednego ani drugiego. Długi czas określałam się jako Szwajcarię, bo nie chciałam się opowiadać po żadnej stronie. Niby jakiś rok temu przeczytałam Grisza, a potem na luzie czytałam po angielsku Six of Crows i zaraz po premierze Crooked Kingdom, ale dalej nie wiedziałam co powiedzieć czy napisać. Potem zdarzyło się, że polskie wydania Szóstki Wron i Królestwa Kanciarzy trafiły do mnie przez współpracę z księgarnią czytam.pl. W ten sposób staram się coś sklecić.

 
Po wydarzeniach w pierwszym tomie, Kaz Brekker i jego towarzysze dopiero co przeprowadzili niemożliwy skok, a już muszą walczyć o życie. Ponieważ zamiast dzielić sowite zyski, muszą mierzyć się ze zdradą i poważnym osłabieniem w grupie. Nie dość, że nie mogą nikomu ufać to coraz częściej zastanawiają się czy mogą ufać sobie nawzajem. Na ulicach miasta trwa wojna. Kaz i jego ekipa zostają poddani kolejnej próbie, którą funduje im życie. I chociaż nikt nie wie jak to się skończy, jedno jest pewne. Niezależnie od kosztów i przeciwności – muszą znaleźć się po stronie zwycięzców.

 
Będę się trzymała tego co mówiłam wcześniej i to nie raz : ile ludzi, tyle opinii i interpretacji. Dlatego IN MY OPINION ta książka to świetne zwieńczenie duoalogii. Wprawdzie miałam nieodparte wrażenie, że MAG usiłuje się jakby rehabilitować po morderstwie jakiego dokonał na Lady Midnight, ale z drugiej strony może to wynikało z tego, że tłumacz lepszy. Nie wiem. W każdym razie mocno polecam, jeśli nie ulegliście presji nienawidzenia książek Leigh Bardugo.

 
Kreacje postaci były tak świetne i pełnokrwiste, że miałam ochotę się zaprzyjaźniać z Kazem i jego bandą. Taka przyjaźń w czasie wojny. Nieźle. I rozumiem też reakcje niektórych znajomych blogerów i vlogerów, którzy ronili ciężkie łzy pod koniec książki ( chociaż ja tego nie zrobiłam, bo jestem w ogóle dziwna). Jednocześnie trzeba być świadomym, że kiedy autorka zapowiada ciężką lekturę, to tak właśnie będzie. W końcu do Leigh Bardugo.

 

 

Ostatecznie bardzo polecam, ponieważ, gdyż, iż książka na dobrą sprawę broni się sama. To coś niesamowitego, porywającego i jak można było zauważyć po reakcjach kilku vlogerów – bardzo emocjonalna książka. Warta waszego czasu i piniondza.

 

 

Za książkę dziękuję księgarni internetowej:
logo

Szczególnie polecam księgarnię czytam.pl ze względu na ich naprawdę dobre ceny oraz promocje – plus do każdego zamówienia dodawana jest mega urocza zakładka, ewentualnie cały ich komplet. Dodatkowym plusem jest też świetny kontakt z klientem i jeśli książka, którą zamówicie przyjdzie uszkodzona, zostaniecie powiadomieni o tym fakcie, nawet jeśli przyjdzie wam poczekać dzień dłużej na zamówienie. To się nazywa dbałość o klienta!❤

 

 

Hasacz.

 

Skomentuj

