Barber czyli o fryzurach dla panów.

barber,378357-sTytuł: Barber
Opracowanie: Giulis Pivetta
Ilustracje: Matteo Guarnaccia
Wydawnictwo: Zysk i ska

 

Zawsze lubiłam krótkie fryzury. Będąc smarkaczem, pewnego lata miałam tak bardzo dość długich włosów, że przez niemal miesiąc prosiłam rodziców, żeby pozwolili mi je ściąć na wzór Trunksa z Dragon balla. Nie pytajcie dlaczego. Uzasadnienie było takie, że mimo wszystko kudły mam gęste i ciężkie. A co za tym idzie, kiedy je wiązałam w warkocze, te były tak ciężkie, że długo cierpiałam na migreny. Taki tam #storytime
Piję do tego, że chociaż Barber mówi o męskich fryzurach, sama machnęłabym sobie kilaka z nich. Żeby było zabawniej – książka przy każdej fryzurze, poza opisem ma również małą instrukcję „zrób to sam”.

 

Książka utrzymana jest w konwencji historii męskich fryzur ciętych. Opisuje w zasadzie każdą męską fryzurę od crew cut po fryzurę na artystę (freestyle w zasadzie). Również poza ilustracjami Matteo Guarnaccia, książka jest pełna zdjęć, będących przykładami jak fryzury prezentują się na mężczyznach.

 
Fryzjer ze mnie żaden, ale jeśli chodzi o wizualną część książki to jestem w tej publikacji zakochana. Podobnie jak w samej oprawie. Czarna jak w habicie ksiądz, lśniąca jak wypolerowana skóra…MAGIA. Oczywiście co do treści, to chociaż nie mam bladego pojęcia o męskim fryzjerstwie, całość była naprawdę ciekawa.

 

Ostatecznie bardzo polecam Barbera każdemu kto interesuje się historią fryzur. Polecam też sprezentować takie cudo swojemu mężczyźnie. Może się zainteresuje?

 

Za książkę dziękuję wydawnictwu Zysk i ska.

 

 

Hasacz.

Skomentuj

