James Frey & Nils Johnson – Shelton „Reguły gry”. Spodziewoł żech się czego lepszego.

endgame3-front_1000pxTytuł: Reguły gry
Autor: James Frey & Nils Johnson – Shelton
Ilość stron: 343
Wydawnictwo: SQN imagintio

 

Pierwsze dwa tomu serii Endgame były naprawdę dobre. Mimo natłoku postaci, które – obviously – wykruszały się w trakcie gry, książka była porywająca, zmuszała do myślenia. Z tomu na tom było coraz lepiej i coraz ciekawiej. A tu przyszedł trzeci tom i wszystko wzięło w łeb. Jakieś wątki pseudomiłosne. Jakieś rebelie mniej lub bardziej uzasadnione. Bogowie wiedzą co by było, gdyby to maiło więcej tomów. I ten blurb: „nazwanie, tego projektu multimedialnego książką, może być krzywdzące „..serio. Dla książek chyba. Były zagadki. Ploty trochę mniej, ale nadal trudno określić co autorzy chcieli osiągnąć.

 

Zostało pięciu graczy i każdy na swój cel. Każdy chce walczyć. Albo po stronie śmierci i zniszczenia, albo po stronie życia i stworzenia. Jednak nie grają już na zasadach Endgame. Teraz tworzą swoje reguły i swój świat. Jaki będzie finał? Kto zdobędzie wszystkie klucze? Kto wygra Endgame?

 

Pies go wie, ale rozczarowania było sporo. Widziałam ja te wszystkie zachwyty i zastanawiam czy ja po prostu jestem za durna na takie książki albo po prostu nie ogarnęłam co autorzy mieli na myśli. Zdziwieniu mojemu nie było końca, bo im dalej w las tym dziwniej, a mnie dziwne książki nie bolą. Tylko tutaj było tak…dziwnie, że nie wiedziałam czy powinnam czytać dalej czy jednak sobie odpuścić.

 

Całkiem rozumiem ludzi, którym się to spodobało, bo wiadomo, ile ludzi tyle opinii i upodobań, ale do mnie to nie trafiło. Tak jak przy poprzednich książkach miałam problem z zapamiętywaniem tych wszystkich imion. Nie trafiało do mnie to co się działo i jak dramatycznie miało to brzmieć. Najpewniej jestem za durna na takie książki. Takie są fakty.

 

Za książkę dziękuje wydawnictwu SQN imaginatio.

 

Hasacz.

Skomentuj

