Brian Jay Jones „George Lucas. Gwiezdne wojny i reszta życia”. O życiu, pracy z niskim budżetem i legendzie kina sci-fi.

14815519280791877-jpg-gallery-big-iext47131437Tytuł: George Lucas. Gwiezdne wojny i reszta życia
Autor: Brian Jay Jones
Ilość stron: 647
Wydawnictwo: Wielka Litera

 
Mogę powiedzieć o sobie wiele, ale nie to, że jestem fanką sci-fi czy Gwiezdnych Wojen. Mogę się jednak przyznać, że widziałam wszystkie filmy i wcale nie wywarły na mnie jakiegoś specjalnego wrażenia. Generalnie…szału nie było. Jednak to nie o filmie bezpośrednio chciałam pisać. Bardziej miałam się skłonić w stronę człowieka, który te Gwiezdne Wojny nakręcił.  George Lucas uchodzi za prekursora gatunku sci-fi w kinematografii. I najpewniej są ludzie, którzy się z tym zgodzą. Chyba, że jesteście bułami życia tak jak ja i znacie gościa ze słyszenia, a tak naprawdę nie macie pojęcia jak facet wygląda.

 

I chociaż BJ Jones opisał się aż nadto, żeby uzasadnić jak fenomenalnym jest człowiekiem, innowatorem itp, to poza dobrym stylem, prowadzeniem narracji i rozłożeniem informacji w formacie, dla laika ta książka to po prostu nudna biografia. Tłumaczę: Laika czyli kogoś kto nie ogarnia GW i całego tego uniwersum. I nie interesuje się filmem. Jak ja. Rozpisywanie się o tym jak autor dobrze pisze byłoby trochę bez sensu. Książka – podobnie jak każda inna biografia – jest konkretnie wydawana dla ludzi, którzy admirują pracę i twórczość reżysera. Oczywiście jeśli miałby na to patrzeć ktoś inny najpewniej uznałby książkę za genialną, bardzo potrzebną fanom Lucasa i jego filmów. I najpewniej tak jest.

Ale ja jestem hasaczem i trochę się przy tym wynudziłam. Jednak podziwiam i przybiłabym obu panom piąteczkę, bo Jones zrobił kawał roboty przy biografii, a Lucas przeżył kawał życia.

 

Za książkę dziękuję księgarni internetowej:
logo

Szczególnie polecam księgarnię czytam.pl ze względu na ich naprawdę dobre ceny oraz promocje – plus do każdego zamówienia dodawana jest mega urocza zakładka, ewentualnie cały ich komplet. Dodatkowym plusem jest też świetny kontakt z klientem i jeśli książka, którą zamówicie przyjdzie uszkodzona, zostaniecie powiadomieni o tym fakcie, nawet jeśli przyjdzie wam poczekać dzień dłużej na zamówienie. To się nazywa dbałość o klienta!❤

 

 

 

Hasacz.

Skomentuj

