Leslye Walton „Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender”. Urzekająca i piękna powieść, która skradnie wasze serce.

Osobliwe-i-cudowne-przypadki-Avy-Lavender
Tytuł: Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender
Autor: Leslye Walton
Ilość stron: 300
Wydawnictwo: Sine Qua Non

Zbliża się magiczna noc przesilenia letniego…
Noc, w której niebo się otworzy, a powietrze wypełnią deszcz i pióra.

Ava jest niezwykła. Nie tylko ze względu na swoje imię czy urodę. Dziewczyna urodziła się ze skrzydłami. Chcąc poznać prawdę, dociera tam, gdzie nie spodziewała się dotrzeć. Odkrywa tajemnice, a prawda jest bardziej zaskakująca niż sama uważała.Niezwykłe wypadki, cuda, niemal magiczne zbiegi okoliczności – to wszystko prowadzi ją do odkrycia tajemnicy rodziny Roux. Czy Ava Lavender miałaby być pierwszą, której uda się uciec obojętności i przeznaczeniu, które bezlitośnie ją goni? Czy znajdzie prawdziwą miłość?

Prawdziwy dramat Avy rozpoczyna się, dopiero kiedy wielce pobożny Nathaniel Sorrows bierze ją za anioła, a jego obsesja na punkcie dziewczyny…niebezpiecznie się wzmacnia.

 

Wiem. Ja wiem, że mnie znienawidzicie, ale tak naprawdę wcale nie urzekł mnie żaden opis, żaden blurb Kossakowskiej czy fakt, że o tej książce słyszałam od znajomych Brytoli. To co mnie przyciągnęło do książki Leslye Walton to okładka polskiego wydania. I niech mnie strzeli na miejscu, jeśli ta książka nie jest najpiękniejszym wydaniem tej powieści ze wszystkich tłumaczeń – czy w ogóle jakichkolwiek wydań!
A skoro już sobie ulżyłam, wyrażając swój zachwyt nad wydaniem książki – czas na trochę szczerości odnośnie treści.

Skupiając się na fabule…pierwsze co we mnie uderzyło to pewne podobieństwo do filmu/ książki Czekolada Joanne Harris. Nie było to zerżnięcie, bo Ave czytało mi się o wiele lepiej niż ów powieść. Jednak magiczny realizm, cuda, wizje Avy i cała inna paleta wspaniałości tej powieści, to rzeczy, które składają się na najcudowniejszą, najcieplejszą i najbardziej zagadkową powieść obyczajową jaką przyszło mi w życiu przeczytać. Po prostu uwielbiam tę powieść. Sama postać Avy, która jednocześnie jest narratorką tej powieści, jest niesamowicie ciepła, choć początkowo nieco zagubiona. Usiłuje poznać prawdę o sobie, darze z jakim się urodziła i rodzinie, która od pokoleń zmaga się z czymś w rodzaju fatum.

Oczywiście czymże by była powieść rodzinna bez miłości. Wątek miłosny jest, jest też dramat i dość zagadkowe zakończenie, które tylko dodatkowo nadaje uroku całości. A raczej temu jak odbierze się powieść.

Koniec końców Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender to powieść przede wszystkim o szukaniu prawdy, odkrywaniu siebie i miłości, która jest jedną z ważniejszych rzeczy w życiu. Piękny styl autorki, która nie wymusza na czytelniku emocji. To się po prostu czuje. Zakochujemy się, czujemy, żyjemy, martwimy się..przeżywamy. Wspaniała. Doskonała. Gorąco polecam powieść Leslye Walton każdemu, kto chce zaznać choć odrobiny miłości i magii.

 

Za książkę dziękuję wydawnictwu Sine Qua Non.

 

 

Hasacz.

7 uwag do wpisu “Leslye Walton „Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender”. Urzekająca i piękna powieść, która skradnie wasze serce.

  1. Na początku zdębiałam. Myślałam, że będzie to pierwsza niepochlebna opinia na temat książki, a tu kolejny zachwyt. :)) Cieszę się, bo zamówiłam już książkę i czekam na nią. 🙂

Skomentuj

