Ahsan Ridha Hassan ” Wieża”. Zbiór opowiadań…grozy?

wieża
Tytuł: Wieża
Autor: Ahsan Ridha Hassan
Ilość stron: 264
Wydawnictwo: Novae Res

Wieża to zbiór pięciu opowiadań. Problem leży w tym, że nie jestem pewna czy słuszne jest porównanie do Neila Gaimana. Pytanie czy to w ogóle jest groza? Niby trudno mnie przestraszyć, ale wyczuć klimat grozy nie jest raczej trudno. W każdym razie trudno powiedzieć czy to w ogóle groza jest. Niby czyta się dobrze, ale jak już to ma być groza, to ja podziękuję. Zasadniczo, nie wiem co autor miał na myśli. Trudno przybliżyć fabułę, żeby nie zdradzać za wiele, więc nie będę pisała o czym to zasadniczo jest. Generalnie jedno z opowiadań skupia się dookoła tajemniczej budowli, istniejącej na granicy rzeczywistości i szaleństwa, która wyrasta nagle w ogrodzie młodego małżeństwa. Więcej nie powiem, bo jeśli was to zainteresowało, zapraszam was do przeczytania tej książki. Nie jestem zbyt przekonana do książki, głównie dlatego, że nie jest to to czego się spodziewałam.

Czy książka jest warta kupna i przeczytania? Może dla tych z was, którzy interesują się książkami tego typu nie mają zbyt dużych wymagań. Jednak nie należy skreślać zupełnie pozycji. To, że mnie nie przypadła do gustu, nie znaczy, że ktoś z was jej nie będzie chciał przeczytać. Generalnie trudno mi napisać coś sensownego odnośnie tej książki. Opis brzmiał ciekawie, kusił i miałam cichą nadzieje, że jednak, że porwie. Ale nie zaskoczyło. Niestety. Jeśli autor na przyszłość ma zamiar pisać coś w podobnych klimatach, polecam się trochę popracować nad klimatem opowiadań. Bo sam styl był dobry, przyjemnie się to czytało, ale nic poza tym. Przykro mi to pisać, ale gdybym miała to kupować…nie byłabym zadowolona z zakupu. Niestety.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Novae Res.

Do zobaczenia na TK w Krakowie.

Hasacz.

8 uwag do wpisu “Ahsan Ridha Hassan ” Wieża”. Zbiór opowiadań…grozy?

  1. Nah, nie słyszałam o książce, ale groza mnie przyciągnęła, a teraz okazuje się, że jej nie ma. I w sumie dobrze, wolę poczytać Gaimana niż coś, co ledwie do pięt mu dosięga. 🙂

  2. Jeszcze trochę i hasacz będzie pisał jedynie jedno zdanie na temat otrzymanej książki. Smutne to trochę. Po za tym groza, groza, groza (pierwsze kilka zdań).

  3. Moim zdaniem książka broni się mimo wszystko. Dawno temu kupiłam, Gaiman co prawda to nie jest, ale jak na debiut naprawdę interesująca pozycja. Sugerowałam się recką na polterze, podsyłam dla porównania poniżej:
    http://ksiazki.polter.pl/Wieza-c27779
    Wydaje mi się hasacz, że tym razem chyba dość pobieżnie przeczytałaś i dość pochopnie odstraszasz 😉

Skomentuj

