„Co jesteś w stanie zrobić by uratować ukochaną osobę?” „Ogień i Woda” Victorii Scott.

Greetings!

Jest niedorzecznie gorąco, a ja właśnie skończyłam czytać pierwszą pozycję, którą dostałam od wydawnictwa IUVI. Poprosili mnie też o recenzje video, co nastąpi, ale najpierw wam o tym napiszę. Jakoś tak lepiej się czuję w pisaniu o książkach. Powiem szczerze, że kompletnie mnie zaskoczyło to co przeczytałam w tej książce. Ale dlaczego i co takiego mnie zaskoczyło, dowiecie się potem. Teraz zapraszam was na notkę i później na filmik, który dorzucę do notki, kiedy będę już po nagraniach.

Tymczasem… let’s get started!

ogien-i-woda-tom-1-b-iext29062338
Tytuł: Ogień i woda
Autor: Victoria Scott
Ilość stron: 366
Wydawnictwo: IUVI.

Życie jest zupełnie niesprawiedliwe. Tella Holloway przekonała się o tym aż za dobrze. Jej starszy brat zachorował na coś czego najlepsi lekarze nie potrafią zdiagnozować. Dziewczyna trafi całe swoje dotychczasowe życie, bo jej rodzice postanawiają się wyprowadzić na „łono natury”, żeby Cody mógł oddychać świeżym powietrzem. Tymczasem Tella znajduje na swoim łóżku tajemnicze niebieskie pudełko,z urządzeniem, które przypomina aparat słuchowy. Od momentu wysłuchania wiadomości, nic nie jest takie samo. Tella podejmuje największe ryzyko i przystępuje do Piekielnego Wyścigu. Nie ma gwarancji, że przetrwa wyścig i wygra główną nagrodę – lek dla Cody’ego. Jednak nic nie jest łatwe. Tella przyłącza się do grupy, której nawet nie może ufać. Bo jak można ufać komuś kto ma przed tobą tylko tajemnice? Do tego Gyu – człowiek, który przypomina psychopatę. Na domiar złego jej pandora wydaje się być zupełnie pozbawiona jakichkolwiek zdolności. Czy Tella przeżyje? Co ją czeka podczas Wyścigu?

Victoria Scott w zręczny sposób przedstawiła kilka motywów, znanych nam z innych książek młodzieżowych. Piekielny Wyścig, gdzie przetrwają najsilniejsi – Igrzyska Śmierci. Walka rozpoczynająca się już przy wyborze Pandory ( zwierzęcia, które posiada pewne zdolności by pomagać swojemu właścicielowi ) – Igrzyska Śmierci, gdzieś coś Niezgodna. Plus pojawiają się motywy rodem z typowych książek dla młodzieży – spotkała faceta, który początkowo wydawał się jej nienawidzić, potem zapałali do siebie uczuciem. Początkowo może to irytować i zniechęcać do książki. Na szczęście mnie to nie dotyczyło. Od początku do końca książka mnie wciągnęła i choć umysł mówił ” Hasacz jest za późno, trzeba odpocząć” , typowo dla siebie nie spoczęłam póki nie dotarłam do takiego momentu, że po prostu nie widziałam na oczy. Rzadko zdarza mi się czytać tak dobre książki. Byłam sceptycznie nastawiona głównie dlatego, że to młodzieżówka. Thriller młodzieżowy, dokładniej rzecz ujmując. Zupełnie szczerze mogę powiedzieć, że to najlepsza książka młodzieżowa jaką czytałam do tej pory. Wciągająca akcja, która nie rozwija się za szybko, ale nie tak wolno by zanudzić czytelnika. Zupełnie jakby to był zabieg celowy. Czytasz, niby spokojnie, a potem wielkie BUM i człowiek zapomina jak się oddycha. Coś niesamowitego.

Gorąco polecam książkę, za którą dziękuję wydawnictwu IUVI. Powinniście to przeczytać. Naprawdę. Nawet wątek miłosny się tu znajdzie – czyli jest tu wszystkiego po trochę.

Życzę zaczytanego dnia i pędzę nagrywać :v

Edit:

Hasacz.

2 uwagi do wpisu “„Co jesteś w stanie zrobić by uratować ukochaną osobę?” „Ogień i Woda” Victorii Scott.

Skomentuj

