Książki, które chcę przeczytać + pytanie do czytelników.

Dziś wtorek.

W ten piękny słoneczny i jakże znienawidzony przeze mnie dzień mam dla was – a raczej się postaram – listę książek, które chcę przeczytać. Kolejność będzie przypadkowa, bo to jakaś masakra. Jak można oczekiwać od hasacza takiego wysiłku umysłowego, to ja nie wiem. Wstyd. Jednak jak już mnie tak ładnie poprosiliście to nie będę robiła problemów i podam wam , mam listę książek, które chcę przeczytać. Dodatkowo proszę o uważne przeczytanie i odpowiedzi, jeśli nie tu – na blogu, to tu – na fanpageu. Bo sprawa jest dość poważna.

Nie ukrywam, że nie podołałam ze sporządzeniem listy „100 książek, które chcę przeczytać” Łatwiej poszłoby mi z zamówieniem tych 100 książek, gdybym takową sposobność miała. Różne pojawią się gatunki i mam nadzieję, że nie zostanę wyśmiana, bo byłaby kicha.

Zaczynamy:

1. Szczepan Twardoch – mówią , że to człowiek , którego należy się bać. Podobno jego książki to literatura dla hardkorowców. To…planuję ;przeczytać od tego pana trzy książki.

Twardoch_Drach_m

Drach” – do niego zachęcała Olga – co nie powinno was w ogóle dziwić, że skoro Olga poleca to nie ma innego sposobu jak przeczytać. Przyznam szczerze ,że jedyne czego się obawiam to fakt, że książki tego autora spodobają mi się za bardzo i wtedy będzie kolejny wydatek na nowy regał ( i tak muszę kupić…).

99133_wieczny-grunwald_400

Wieczny Grunwald ” – Ta książka interesuje mnie nieco mniej niż „Drach”,ale powiedziałam sobie – albo cały Twardoch albo wcale. Zauważyłam pewną zmianę w tym co czytuje. Coraz rzadziej sięgam po książki dla przeciętnego czytelnika – stwierdziłam, że dziwaczeje – mój ojciec powiedział, że dorastam. Nie wiem co jest prawdą, aczkolwiek książkę przeczytam.

Twardoch_morfina_paszport_m

Morfina ” – sam Twardoch w wywiadzie u Łukasza Jakóbiaka w programie „20m2 Łukasza” powiedział, że to co jest specyficzne dla jego wyrazu literackiego to brak wrażliwości, dlatego tak dobrze operuje literacką brutalnością. Co mnie jeszcze bardziej zachęca do sięgnięcia po więcej książek pana Szczepana Twardocha.

Lecimy dalej.

2. Ronnie O’Sullivan – autobiografia – wydawnictwo Sine Qua Non.

567e815b8c80e9005c386121b7a408fe

Książkę chcę przeczytać ze względu na ogromny podziw i sympatię jaką darzę samego O’Sullivana. Człowiek, który podczas zawodów jest spokojny i nigdy nie pokazuje, że wygra – choć ZAWSZE tak jest. Pamiętam jeszcze jak oglądałam swoje pierwsze mecze na Eurosporcie, kiedy jeszcze żył Hunter. O’Sullivan podłożył się chłopakowi bo było wiadomo,że umiera. Może nie było to czysto sportowe zachowanie, ale gest był przeogromny i był to dowód na to,że ten człowiek po prostu jest zawodnikiem snookera nie dlatego,że chce być sławny, a dlatego,że po prostu lubi to robić. Słowem – pozycja obowiązkowa.

3. Christopher Golden, Damian Couceiro – Sons of Anarchy – Sine Qua Non.

Sons-of-Anarchy

Nie jest to wprawdzie książka, ale serial po prostu miażdży. Dlatego tak bardzo chcę przeczytać komiks – zaznaczam,że wszystkie pozycje od SQN, które dostanę pojawią się na blogu i będziecie mogli zobaczyć jak bardzo się nimi naćpałam 😀 . Już pomijając fakt,że tam na tony występują dziwki, alkohol, morderstwa i inne motory i cała fabuła wydaje się być tak ciut z boku ( kiedy w odcinku pojawia się taka scena erotyczna,że człowiek nie wie czy źle trafił czy po prostu scenarzyści robią sobie z człowieka jaja). Nie mniej – chcę i przeczytam. Będzie notka o tym.

4. Rainbow Rowell 

18081809

Landline – O samej książce nie wiem za wiele, ale z racji postanowienia jakie sobie wymyśliłam – przeczytam. Tak jak nie spodziewałam się niczego specjalnego po Eleonorze & Parku czy po Fangirl – i na moje szczęście – bardzo mile zostałam zaskoczona – tak tutaj żywię nadzieje ,że zarówno Landline jak i Attachment mnie zauroczy. Muszą, bo mam zamiar je sprowadzać from UK . Zresztą tak jak bałam się przeokrutnie czytania po angielsku – tak okazało się,że znowu przesadziłam. Czytało mi się równie dobrze jak po polsku – o ile nie lepiej. ANGLOJĘZYCZNE KSIĄŻKI STRZEŻCIE SIĘ! Hasacz is coming.

Attachments_France

Attachement – żywię wielkie nadzieje, że ta książka będzie tak samo epicka i tak samo potarga mi jelita jak każda inna książka Rainbow Rowell – swoja drogą kto daje na imię dziecku Rainbow? Co to ma być? Narzucenie bycia mięciusim i kolorowym dzieckiem prosperującym na zasadzie „Room of the World” ? Nie rozumiem logiki Amerykanów i innych ludzi, którzy tak krzywdzą dzieci. Jednak ksiazk tej pani to dla hasacza coś cudownego i jak to mówiłam przy Mrozie – BIERE W CIEMNO!!!

5. Karen Joy Fowler – We are all completely beside ourselves .

cover

Pierwszy raz spotkałam się z tą książką przy okazji szukania dobrej pozycji dla znajomej, która mimo faktu,że mieszka w Polszy czyta tylko książki po angielsku. Ludzie mają różne fanaberie – pomyślałam. Potem pokazała ją Olga z Wielkiego Buka – myślę ” Borze Tucholski! Mogłam kupić, co ja zrobię. O ja durna”. Zaraz zrobiłam research i bum! Chcę. Muszę przeczytać, bo to ponoć prawdziwe pyszności. To też weszłam w układ z Robertem z Czytanie Moim Tlenem. Ho, ho, Ho.

6. Emily St. John Mandel – Station eleven.

station-eleven-978144726897001

Kolejna książka obcojęzyczna ,którą chcę i muszę przeczytać. Pierwszy raz widziałam ją na Amazonie przy randomowym przeglądaniu książek, a potem wspomniała o niej znowu Olga – Borze Tucholski ta kobieta to prawdziwa skarbnica cudowności. Olga jeśli to czytasz to wiedz,że cie ubóstwiam!

7. George R.R. Martin – Saga Pieśni Lodu i Ognia.

wpid-cam00656.jpg

Muszę w końcu dokończyć sagę i o tym napisać. Nie mam czasu!! D: Pierwszy raz od … dawna nie mam czasu na czytanie tego co chcę. Zaczęła się współpraca – nabijacie się, nabijajcie się dalej. I tak was kocham – mówicie mi,że stałam się ” zawodową blogerką” czy coś. Oczywiście to nie prawda, ale to już zależy od was co tam sobie myślicie 😀 .

8. Susan Ee – Angelfall. 

angelfall-b-iext21226154 angelfall-2-penryn-i-swiat-po-b-iext24810973 13638020

O Susan Ee słyszałam już jakiś czas temu. Mówili, że to wielkie odkrycie. Zachwycała się nią Megan z Oh no, it’s Megan. Potem stwierdziłam – Nie! Znowu książki o aniołach, znowu miłość i jakieś dziwactwa…tato ja nie chcę! – potem zaczął się lament Roberta z Czytanie Moim Tlenem, że ta seria to jest po prostu asdjkgjkhaskjf taka mega super. Pomyślałam: Niech wam będzie! Damn it. Poszłam, wypożyczyłam pierwszy tom. Zaczęło się dobrze. Potem chciałam drugi. Było lepiej. Jak się z tym przespałam…to miałam taki lekki niedosyt. Dopiero po tygodniu włączyła mi się delirka. To było dobre. Nawet lepsze niż dobre. I mam czekać na trzeci tom do końca roku, aż Filia wyda w Polsce? No dobrze…poczekam i przeczytam jeszcze raz całą serie…meh.

9. Samantha Shannon – Czas Żniw i Zakon Mimów.

17901125 Bone-Season-Samantha-Shannon-bloomsbury-cover

Te książki pierwszy raz zobaczyłam u Marty z Secret Books . Myślę – Madre de Dios od kiedy SQN wydaje takie książki. Ale po recenzjach zarówno na booktubie polskim jak i zagranicznym – dlaczego ludzie się tym tak zachwycają? Będąc w empiku przeczytałam pierwszy rozdział. CHCEEE Mamooo ! Kupie i przeczytam :v !

Kolejne pozycje to:

10. Matthew Mather – Kroniki Atopii – Czwarta strona.

Atropia-front-V2-337x535

Słyszałam, chcę przeczytać – wydawnictwo mnie ukochało i przyśle razem z Ene Due Śmierć ! ❤ Turbo Miłość ! Dodatkowym atutem tego,że mam przyczajoną agentkę , dostanę również inne książki. Swoją drogą dzisiaj powinny być.

11. M.J. Arlidge – Ene, Due, Śmierć.

Ene_due_front_300dpi_haslo-337x535

Kolejna pozycja, którą zyskam dzięki uprzejmości Czwartej Strony i pana Roberta – pozdrawiam gorąco! Będą się działy rzeczy na blogu! Hasacz będzie miał pełne łapy roboty – taką robotę to ja lubię ❤ Skoro mówią mi,że ten facet jest mroczniejszy niż Nesbo – halo…muszę..przeczytać! ❤

12. Remigiusz Mróz.

kasacja-b-iext28183379 Parabellum-Tom-1-Predkosc-ucieczki_Remigiusz-Mroz,images_big,1,978-83-62329-93-9

Kasacje i oba tomy Parabellum przeczytałam. Dodaje te okładki bo chodzi mi o kolejne cześć. Chcę już STYCZEŃ!! Remigiuszu! Człowieku! Niszczysz mi życie. W taki dobry sposób – mojej rodzinie też. Dziękuję ❤
Swoją drogą, do diabła ,wydawnictwo Erica powinno się ruszyć z tym trzecim tomem. Ja chcę wiedzieć co dalej! Leitner! Obelt ! Usycham…Chcę Chyłki i Oryńskiego – jestem strasznie przywiązana do Chyłki. Joanna wymiata! ❤

13. Tomasz Fijałkowski – Antipolis – Czwarta Strona.

antipolis-b-iext28449442

Książkę wygrała dla mnie przyczajona agentka na Prykonie. Cudowna jest. Nie ukrywam,a nawet się tym chwalę, jaką mam cudowną agentkę. Swoją drogą Karolina z bloga Tanayah Czyta coś przebąkiwała,że też chce być. A kochasz hasacza? 😀 Przeczytam książkę i napisze o niej, bo w końcu wypadałoby. Nawet jeśli nie będzie to jakaś super wysublimowana notka czy coś.

14. Anna Klejzerowicz – Medalion z bursztynem – Filia.

medalion-z-bursztynem-b-iext28103229

O książce słyszałam – opinie były podzielone. Przy okazji pisania do wydawnictwa Filia wspomniałam o tej książce. Jak to zwykle bywa kiedy się pisze z tak poważnymi ludźmi , wspomniałam o kilku książkach, ale zaznaczyłam, że to ile ich wyślą zależy od nich. Powiem wam szczerze, że spodziewałam się milczenia od wszystkich wydawnictw. A tutaj, proszę państwa czytelników wczoraj odpisała mi przemiła pani Olga – pozdrawiam gorąco – zgodziła się wysłać wszystkie pozycje , które wymieniłam. ( spoko, całe trzy, jest mega). Wymieniłam tez tą książkę. Chcę się przekonać jak się czyta książki tej pani.

15. Bram Stoker – Dracula 

Dracula_Bram-Stoker,images_big,21,978-83-7731-032-8

Dlaczego Dracula skoro nie widzi mi się obcowanie z wampirami, nawet literacko? HA! Bo mogę. I chce. Chcę Draculę bo nie jest to sparklący za dnia Edward ze Zmierzchu – Borze Tucholski ten koszmar mnie prześladuje! Nienawidzę Meyer za to co zrobiła…- swoją drogą skoro chylę się ku upadkowi i przestaje być tak ” młodzieżowa” w doborze lektur – to chyba wypada wziąć się za to co pojawiło się u Olgi w zestawieniu TOP 15 ulubionych klasyków  – dorastaj hasacz.

16. Robert Louis Stevenson – Wyspa Skarbów.

wyspa-skarbow-b-iext22554031

Nie byłą to moja lektura szkolna – co dziwne. Dodatkowo pierwszy raz usłyszałam o tej książce przy okazji seansu Skazanych na Shawshank. Wiem,że to dziwniejsze niż brak tego w spisie lektur,ale może dlatego nie będę cierpiała kiedy będę to czytała? Nienawidzę czytać lektur szkolnych – jak mi mówią – hasacz czytaj! Masz dwa tygodnie na przeczytanie książki i MUSISZ JA OMÓWIĆ – to rzucam książkami i warczę jak opętana. Dlatego spokojnie ją sobie przeczytam i może mnie urzeknie 🙂

17. Colin Woodard – Republika Piratów – Sine Qua Non.

republika piratow 1500px 3d

Republikę piratów zobaczyłam pierwszy raz u Anitki z Book Reviews przy okazji jakiegoś haulu ,chyba po Targach Książki w Krakowie. Zaciekawiła mnie bardzo mówiąc „Prawdziwa historia Piratów z Karaibów”. Myślę – BIERE! Borze tucholski muszę! To pan Oskar – Pozdrawiam ,pana Oskara z Sine Qua Non! – zgodził się ją wysłać z kilkoma innymi pozycjami. Będzie cudownie. Jestem tego pewna ❤

18. Magdalena Kozak – Łzy Diabła.

lzy-diabla-b-iext28195398

Wiele słyszałam o tej książce i jeszcze więcej się spodziewam. Kilka książek wcześniej pisałam,że ma dojść, a tym czasem już jest. Mam i jest WIELKA. I do tego dzieje się w kosmosie i po prostu umieram. przeczytam jak przeczytam recenzenckie. Będzie cudownie. Obiecuję <3.

I teraz pytanie leci do was i w sumie od was:

Kilka osób pisało mi maile z pytaniem czy jest coś takiego jak Poczta do Hasacza. W pierwszej chwili nie rozumiałam o co wam chodzi, ale potem inna blogerka wyjaśniła mi,że chodzi o wysyłanie książek. Czyli ” Fan do blogera”. Jestem mocno przeciwna temu ,żebyście mnie tak obdarowywali ,ale po tym jak zostałam dosłownie opieprzona przez kilku znajomych blogerów – pytam was. Chcecie na maile mój adres ?  – Jako,że nie umiem się zgodzić na jednostronną miłość – Każdy kto zdecyduje się coś wysłać dostanie w rewanżu Kartkę urodzinową + będzie musiał się przygotować na to,że przeprowadzę z nim przyczajoną rozmowę!

Dajcie znać, a ja idę się chłodzić, bo zdechnę – ZA GORĄCO ._.

roztopiony hasacz.

14 uwag do wpisu “Książki, które chcę przeczytać + pytanie do czytelników.

Skomentuj

