” Welcome to the City of Bones. ” czyli rozmowa z Embers o Świecie Nocnych Łowców.

No tak…tytuł ładny, ale co to Świat Nocnych Łowców? Otóż jest to świat wykreowany przez Cassandrę Clare , która napisała m.in. ” The Mortal Instruments” (Dary Anioła ), ” The Infernal Devices” ( Piekielnie Maszyny ) oraz jest w trakcie pisania ” The Dark Artefacts ” ( pewnie przetłumaczą na Mroczne Artefakty).  Nocni Łowcy to tak zwani Nefilim – ludzie posiadający w sobie krew aniołów. Seria Darów Anioła doczekała się ekranizacji filmowej , w której główną rolę żeńską zagrała Lily Collins ( osobiście – weź ktoś coś spłoń ją…) ,a główną rolę męską Jamie Campbell Bower ( prace the lord!) . Film w moim odczuciu nie popisał się za bardzo realizacją książki, choć to było tylko na podstawie książki…no ,ale , ale! Ja nie o tym!

Książki Cassandry Clare spotkały się w szeroką rzeszą – huhu, jak to ładnie brzmi – odbiorców. Cassie dorobiła się całkiem sporego grona fanów z Polsce i nie tylko.  Pewna grupa dziewczyn, tworzących fanpage Świat Nocnych Łowców postanowiła zebrać fanów do kupy i zorganizowały w zeszłym roku Zlot Nocnych Łowców. Mimo, że nie miałam przyjemności uczestniczyć w tym przedsięwzięciu, z pierwszej ręki wiem, że zabawy było jak stąd do Massachusetts , a i nagrody wspaniałe oraz paczki startowe. W tym roku dziewczyny się zawzięły i postanowiły  powtórzyć ten wyczyn. Z tej okazji Embers – łogniście ruda adminka ŚNŁ udzieliła mi wywiadu. Nie tylko będzie o zlocie, ale i kilku innych ciekawych rzeczach, tak więc ZAPRASZAM.

hasacz: Jak zaczęła się Twoja przygoda z książkami Cassandry Clare? Co sprawiło, ze tak pokochałaś Świat Nocnych Łowców z książek?

Embers: Koleżanka z ławki na bardzo ciekawej lekcji Podstaw Przedsiębiorczości czytała „Miasto Upadłych Aniołów”. Zbliżały się wakacje, a wraz z nimi mnóstwo wolnego czasu, dlatego spytałam o czym opowiada książką. Powiedziała, że to pierwsza część pewnej serii i szczerze mówiąc nic z tego nie rozumie. Wzięłam książkę do ręki, przeczytałam opis na okładce, który opowiadał o zakończonej wojnie, dalszych losach i faktycznie coś tu nie pasowało. Stwierdziłyśmy, że może to być kaprys autorki, że zaczęła pierwszą część tak pisać, aby potem cofać się w czasie. Na to wszystko obróciła się Kamila, koleżanka z ławki przed nami i wszystko wyjaśniła. Pożyczyłam „Miasto Kości”, a dalej bardzo trudno było mnie oderwać od następnych części. Całkiem nowy świat, gdzie występują tak zróżnicowane postacie to pokarm dla zgłodniałych fanów fantasy.

hasacz:  W czyjej głowie zrodził się pomysł zorganizowana I Ogólnopolskiego Zlotu Nocnych Łowców? Czy organizacja była koszmarem? Jak wstępnie wyglądało to przedsięwzięcie?

Embers:  Szczerze mówiąc nie pamiętam, kto jako pierwszy wpadł na ten pomysł. Stwierdziłyśmy, że skoro do kin wchodzi długo wyczekiwany film, liczba fanów wciąż rośnie to warto zaryzykować. Organizacja takich wydarzeń ma swoje minusy, przede wszystkim trzeba mieć stalowe nerwy. Ciągłe wyłączający się projektor, przygotowywanie startowych paczek na ostatnią chwilę, zapomniane plakaty. Teraz traktujemy to jako nauczkę na II Ogólnopolski Zlot Nocnych Łowców, gdzie jak wiadomo zdarzą się drobne wpadki. Mimo wszystko nigdy nie nazwałabym organizacji zlotu koszmarem, bo przede wszystkim poznałam administratorki, z którymi tworzę stronę, stałyśmy sie sobie naprawdę bliskie. My naprawdę jesteśmy różne i nawet obca osoba może to ujrzeć po postach, które dodajemy, a mimo wszystko dogadujemy się świetnie i tworzymy naprawdę zgrany zespół. Dodatkowo fakt, że było się organizatorem tak wielkiego wydarzenia, gdzie panowała rodzinna atmosfera i powstały nowe znajomości jest naprawdę wielkim plusem! Moje serce zmiękło, gdy usłyszałam historię dwóch dziewczyn, które poznały się na zlocie, a później zostały parabatai.

hasacz: Jak wyglądały Twoje osobiste przygotowania do zlotu? Dodatkowo na wielu zdjęciach z premiery filmu ” The Mortal Instruments : City of Bones” migają Twoje rude włosy. Zechcesz opowiedzieć o tym jak się do tego przygotowywałaś, jak to przeżyłaś i kogo poznałaś?

Embers:  Swoje własne przygotowania zostawiłam na ostatnią chwilę, jedyne co to miesiąc przed całym wydarzeniem zakupiłam legginsy, idealne dla Nocnego Łowcy. Dzień przed wyjazdem na premierę szukałam góry od kostiumu, coś podobnego do steli, oraz zielonych trampek. Moja mama zapakowała mi naprawdę… Naprawdę… Za dużo jedzenia, także mogłam ze spokojem całą ekipę zaprosić na piknik po premierze. Bałam się, ze zapomnę aparatu, kamery, baterii, telefonu, albo książki, jednak to wszystko jakimś cudem zmieściło się w mojej torbie (uprzedzam to nie była torba bez dna niczym Hermiony Granger). Moim najcenniejszym bagażem (mam nadzieję, że nie obrazi się za użycie tego słowa) była Megan, która potrafiła cokolwiek powiedzieć do obsady, bo ja niestety kompletnie zapomniałam języka w gębie… Jak chodzi o krzyk to szło mi całkiem nieźle. Poznanie całej ekipy, która chętnie robiła sobie zdjęcia z fanami, składała autografy, a co więcej zachęcała do rozmowy jest niedopisania. Ten, kto spotkał swojego idola na żywo, wie o czym mówię. Z Berlina wróciłyśmy 21 sierpnia, a już na następny dzień wyruszyłyśmy z rodzicami Fei do Warszawy. W samochodzie rozmyślałam o wielkiej odpowiedzialności z którą wiąże się zlot. Dodatkowo dopadła mnie mała trema, bo to był mój pierwszy występ przed tak wielką , obcą publicznością. Każda z nas miała stracić swoją internetową anonimowość i przestać być tylko „tą administratorką”, która podpisała się pod danym postem. Podsumowując straciłam całą swoją miesięczną wypłatę, trochę nerwów, resztki rozumu, oraz serce, które zostało przy Jamie’m.

hasacz: Już ruszyły zapisy i organizacja II Ogólnopolskiego Zlotu Nocnych Łowców. Co będzie inne, a co jednak zostanie na swoim miejscu?

Embers:  Aż strach to powiedzieć, ale II Zlot będzie przede wszystkim większym wydarzeniem. Wyobrażasz to sobie? Dwa razy więcej Nocnych Łowców! Na swoim miejscu pozostaną team’y, lecz ich nazw zdradzić nie mogę, oraz dwa-trzy konkursy, które staną się naszą zlotową tradycją. Przykładem jest konkurs na przebranie. Wyobrażasz sobie spotkanie fanów Cassandry Clare bez żadnych cospley’ów? Nigdy w życiu! Każdy zostanie poczęstowany ciepłym obiadem. Będą całkiem nowe konkursy, które gwarantują dużo zabawy, śmiechu, kreatywnego spojrzenia na świat, poznania nowych Nocnych Łowców, a czasem trochę bardziej intensywnego myślenia. Wydłużyła sie tez lista nagród, które będą wyjątkowe, unikalne. Będą służyć do użytku codziennego, a zarazem jak na fana przystało oznakowane jakimś elementem z książki.

hasacz:  Pytanie nieco inne: Zaczepia Cię na ulicy mężczyzna, mówiący po angielsku. Wygląda dość mrocznie i wydaje się być podejrzany jednak proponuje Ci on układ. Jeśli zorganizujesz mu jakieś większe spotkanie w klimacie zlotu, prócz kolosalnego wynagrodzenia obiecuje załatwić Ci wszelkie wsparcie od strony Cassandry Clare i obsady City of Bones czyli pojawią się na zlocie. Jak byś zareagowała?

Embers:  Pierwsze co mi przychodzi do głowy to myśl, że musiałybyśmy zmienić nazwę z OGÓLNOPOLSKIEGO na OGÓLNOŚWIATOWY! Oczywiście żartuję, ale po spotkaniu tak podejrzanej osoby zastanawiałabym się czy to ja nadaję się do psychiatryka czy może on? Stwierdzając, że jakimś wielkim cudem spotkało nas takie szczęście myślę, że podjęłybyśmy sie takiego zadania.

hasacz:  Prócz twórczości Cassandry Clare , na pewno czytasz inne książki. Zdradzisz jacy inni autorzy podbili Twoje serce możliwe, że w mniejszym stopniu niż Cassie, ale zawsze?

Embers: Moim pierwszym ulubionym autorem, którego książki na zawsze pozostaną w moim sercu to Nicholas Sparks. Jestem typową kobietą, która uwielbia czytać romansidła. Moim wzorem do naśladowania jest nasza polska poetka Wisława Szymborska, której dzieła znam na pamięć.

hasacz: Jak jest u Ciebie z muzyką? Czego słucha Embers kiedy się relaksuje lub pracuje nad programem zlotu?

Embers:  Jestem małym melomanem! Zależy czy mam za dużo pomysłów i musze zwolnić – słucham spokojniejszej muzyki, która pomaga poukładać wszystko w całość. Kiedy nie chce, ale muszę potrzebuję niezłego kopa, zazwyczaj jest to rock. Posiadam utwory, które dość często męcze:
Florence + The Machine – Never Let Me Go
Guns N’ Roses – November Rain
Katy Perry – Peacock – piosenka, która zawsze postawi mnie na nogi
New Radicals – Mother We Just can’t get enough
Trochę starsze utwory:
The Lovettes – I Need a Guy
Aretha Franklin – I Say A Little Prayer
hasacz:  Często borykacie się z aktami zazdrości i nienawiści ze strony pomniejszych fanpage’y na facebooku o tematyce Darów Anioła. Jak sobie z tym radzicie? Jakby nie patrzeć przepaść wiekowa między ŚNŁ a innymi stronami jest dość spora zwłaszcza ,że jesteście dojrzalsze od pozostałych adminek, ktore robią pamiętniczki internetowe ze stron. Skomnetujesz?

Embers: Dla mnie fandom powinien trzymać się razem. Bardzo łatwo można powiązać jakiś temat z życia wzięty z dziełami Cassandry Clare. Jeżeli strona dotyczy Darów Anioła, Diabelskich Maszyn – to właśnie będzie obchodzić czytelników.

hasacz: Na koniec szybkie pytanie: Jamie Campbell Bower, Aidan Turner i Godfrey Gao czy Rober Sheehan, Kevin Zegers, Lily Collins – z którą trójką spędziłabyś tydzień w Londynie?

Embers: Wiadomo sprawa, że nawet jakbyś dała Jamie’go w zestawie z pająkiem i krokodylem to go wybiorę! Zawsze Aidan’a i Godfrey’a mogłabym odstąpić Gladys, Satinie i Fei, a blondyna przygarnąć dla siebie. Kto może najlepiej oprowadzać po Londynie? Jamie!

hasacz : Dziękuję za rozmowę.

Embers: Ja również bardzo dziękuję. To był mój pierwszy wywiad, także polecę pochwalić się tu i tam!

Jeśli interesuje was udział w II Ogólnopolskim Zlocie Nocnych Łowców, to hasajcie czytelnicy czytać o zlocie. Klikajcie w banner, to sobie zamówicie bilety.

891657_731768666852991_996343354_o

Gorąco zachęcam do lajkowania page’a dziewczyn ( link w notce!). A jeśli nie czytaliście książek Cassie – zapraszam na jej stronę :
http://www.cassandraclare.com/ 

Skomentuj

